FortsÀtt till huvudinnehÄll

Veckobrev

Fredag igen och hĂ€r sitter vi just nu och har fredagsmys! 😍
Under veckan har vi jobbat en hel del med Mattematchen i matematiken. Vi har Ă€ven jobbat med RĂ€knebĂ„gen som barnen tyckte var vĂ€ldigt roligt, det Ă€r ett matematikmaterial fokuserat pĂ„ problemlösning. 
I svenskan har vi börjat jobba med En lĂ€sande klass som Ă€r ett material som ska hjĂ€lpa barnen att bli goda lĂ€sare - stjĂ€rnlĂ€sare. Nedan ser ni lĂ€sfixarna som hjĂ€lper oss att bli stjĂ€rnlĂ€sare. 
LĂ€s mer om materialet hĂ€r: www.enlasandeklass.se 
Barnen har ocksĂ„ fĂ„tt redovisa sina faktatexter för klassen. NĂ€sta vecka ska de skriva faktatexter tillsammans med nĂ„gon eller nĂ„gra frĂ„n 2a. Vi kommer att göra par/grupper utifrĂ„n vilket djur de önskat att jobba med. 
I SO har vi börjat med temat Livet förr och nu. 
Jag berĂ€ttade bland annat för barnen om nĂ€r jag och min familj flyttade tillbaka till Chile och att jag fick gĂ„ just klass 2 dĂ€r. Det blev intressanta samtal om skillnaderna frĂ„n vĂ„r skola hĂ€r och hur det var dĂ€r. Exempelvis berĂ€ttade jag att jag inte fick gĂ„ in i mitt klassrum om jag var smutsig under naglarna utan dĂ„ fick jag gĂ„ och tvĂ€tta av mig noga och visa upp hĂ€nderna igen. Jag berĂ€ttade ocksĂ„ om att vi var 45 barn i min klass och vi hade en lĂ€rare och inga fler vuxna som hjĂ€lpte till. Som sagt blev det mycket intressanta samtal. 
I NO har barnen jobbat med Rymden tillsammans med Susanne. 

Dagens GOTW var Melodifestivalen. 
LedtrĂ„den inför onsdagens GOTW Ă€r block pĂ„ block... đŸ€“
Roligt med publicitet. đŸ€— Bra jobbat klassen! 


Veckans kom ihĂ„g: 
PĂ„ tisdag nĂ€sta vecka den 21/3 Ă€r det Studiedag vilket innebĂ€r att skolan Ă€r stĂ€ngd. Fritids Ă€r öppet som vanligt för de barn som Ă€r inskrivna. 
Vi kommer att Rocka sockorna pĂ„ mĂ„ndag istĂ€llet dĂ„ vi Ă€r lediga pĂ„ tisdag. PĂ„minn gĂ€rna barnen om detta och sjĂ€lvklart Ă€r det helt valfritt. 
Vi fĂ„r en ny pojke i klassen som heter Sebastian pĂ„ mĂ„ndag, vi hĂ€lsar honom vĂ€lkommen till klassen! 

Trevlig helg önskar Sussi, Calvin och Ubbe. 







Kommentarer