Fortsätt till huvudinnehåll

Avslutningsbrev!

Till att börja med, tack för att ni närvarade på skolavslutningen.
Tack för alla fina blommor, gåvor och ord. 
Tack för förtroendet och för dessa år tillsammans, både med er elever och med er föräldrar. 

Lycka till i framtiden och som jag sa, så vet ni var jag finns om ni behöver mig!

Sista skoldagen fick alla i klassen säga något som de var stolta över från skolåret som gått:
  • Jag fastnar inte på ord längre och läser bättre. 
  • Jag är stolt att jag gjorde nationella proven. 
  • Jag har blivit bättre på matte, svenska och så läser jag mycket bättre. 
  • Jag har blivit bättre på multiplikationstabellerna och jag är stolt över att ha gett många kramar. 
  • Jag har blivit bättre på att skriva och stava rätt. 
  • Jag har blivit bättre på textilslöjd. 
  • Jag läser med flyt och skriver så att andra förstår. 
  • Jag har blivit bättre på att stava. 
  • Jag är stolt över min "den magiska dörren". 
  • Jag har lärt mig klockan. 
  • Jag har blivit bättre på att skriva faktatexter. 
  • Jag har blivit jätte bra på att göra grej of the day. 
Jag hade lovat att lägga upp receptet på snickerskakan som vi åt under förra veckan, så här kommer den:

Snickerskaka

Ingredienser:
Gör så här:
  • 1. Börja med att värma socker och sirap i en kastrull. Viktigt att det inte kokar!
  • 2. Rör sedan ner 1 tsk vaniljsocker, en hel burk jordnötssmör, 1 dl kokos och rör om. Får ej kokas!
  • 3. Ha i cornflakesen (en aning krossade) och rör om ordentligt
  • 4. Ta en form och platta ut smeten med en sked och ställ den sedan i kylskåpet ca 1 halvtimme.
  • 5. Smält chokladen över vattenbad och bred över smeten. Ställ in i kylskåpet igen och låt den den stå där ca 1 timme.
  • 6. Skär sedan i bitar, mums!
Ha nu en fantastiskt skön sommar!
Många kramar från oss!

Kommentarer